Jenkei Dániel, 2016.12.14. | Röplabda

Technikai vezetőnk jelenti Koszovóból.

Utazás az ismeretlenbe - Koszovóban a Vasas Óbuda

A hétfő délelőtti edzést követően buszra szállt női röplabdacsapatunk, hogy elutazzon első idei Challenge-kupa mérkőzésére, a koszovói KV Skenderaj csapatához. Útibeszámoló következik.

Az első nap mintegy tíz órát töltöttünk utazással, első szállásunk ugyanis a szerbiai Nis városában volt. A vacsorát követően mindenki rögtön nyugovóra tért, a hosszú út alaposan megviselte ugyanis a lányokat. Kedden délelőtt már Pristina volt az úti cél, ahová újabb szűk hét órás, hosszú határátlépésekkel tarkított buszozást követően délután öt óra körül végre sikeresen megérkeztünk. Az első benyomások abszolút pozitívak voltak, a helyiek ugyanis kiváló szállással, valamint finom estebéddel vártak minket.

Az első meglepetés edzésre menet várt ránk, a kijelölt csarnokhoz érve telefonon kaptuk az értesítést, hogy módosult az edzéshelyszín. Hosszas bolyongás, és előre nem jelzett zsákutcákban való tolatási manővereket követően azért csak megérkeztünk a Pristinai Egyetem csarnokába, ahol egy teljesen üres teremmel találtuk szembe magunkat. A stáb gyorsan feltalálta magát, a szertárban talált hálót felállítva már szinte minden készen állt az edzés lebonyolításához. A röplabda nem egyszerű sportág azonban, hiszen labda is szükségeltetik hozzá, amit sajnos a teremben nem találtunk. Szerencsére mindenre felkészülve érkeztünk, így a buszból saját labdáinkat előszedve, Jókay Zoltán vezényszavára megkezdődhetett a tréning.

Az edzés után a helyszínre érkező, csapatunkat egyébként kimondottan barátságosan fogadó szervezőktől megtudtuk, hogy felújítási munkák miatt megváltozott a mérkőzés helyszíne, továbbá a másnap délelőtti edzést a szállástól egy órányira található harmadik helyszínen, Skenderajban bonyolíthatjuk le.

Ma délelőtt ismét a helyiek segítségével valóban megtaláltuk az edzőcsarnokot, apróbb szépséghibának számított azonban, a teljesen feltekert fűtés melletti 12-13 fokos hőmérséklet. Rendhagyó edzésre került tehát sor, a lányok hosszúnadrágban, melegítőfelsőben, egyesek kabátban és sálban készültek az esti mérkőzésre.

Apropó, mérkőzés. Ellenfelünk, a KV Skenderaj idén másodszor indult a Challenge-kupában, tavaly egy izraeli ellenfél ellen estek ki az első körben. A jelenlegi szezonban csak helyi játékosokkal dolgoznak, hozzánk hasonlóan zömében fiatalokra épül a keretük. A mindössze három hónapos koszovói bajnokság már december első napjaiban véget ért, így azóta már csak erre a párharca készülnek. Bízunk benne, hogy a délután öt órakor kezdődő találkozón már nem vár ránk több meglepetés, és győzelemmel alapozhatjuk meg a Fáy utcai visszavágó sikerét.